Serviceutbildning preppar studenter inför arbetslivet! - Uniflex
Registrera CV

Uniflex serviceutbildning förbereder studenter inför arbetslivet!

Under våren har vi på Uniflex haft en serviceutbildning för ungdomar i årskurs tre på gymnasiet. Syftet med denna utbildning är att förbereda ungdomarna på jobb inom kundservice hos oss efter studenten. Igår hade våra Personalansvariga Malin Sundvall och Gwendoline Lindahl den sista utbildningen innan gänget tar studenten. – Hur kom du in på Uniflex Serviceutbildning? Erica Edlundh: Min mamma och jag såg inlägget på LinkedIn som ni hade lagt ut. Min mamma jobbade tillsammans med er VD Jan på Poolia. Suleman Khan: Jag fick reda på detta genom min storebror som jobbar hos er kund Teleperformance för Klarna. Han berättade hur hans jobb va och vad han har lärt sig, jag tyckte att det lät roligt så jag sökte via er hemsida. Viktor Rosengren: Själv hittade jag denna annons via en jobbsida, jag tror det var Arbetsförmedlingen. Jag kollade på olika servicejobb och tyckte att detta lockade mest då jag dessutom får gå en serviceutbildning innan studenten. – Vad vill du jobba med i framtiden? Erica: Jag vill bli Kriminaltekniker i framtiden, det har jag velat bli sen jag var liten. Min plan är att jobba inom Kundservice nu i ett par år för att få arbetslivserfarenhet. Sedan om kanske 3-4 år kommer jag studera vidare, då kanske jag slipper ta studielån Suleman: Mitt mål är att jobba inom kundservice nu ett tag, sen tänker jag plugga vidare till VVS ingenjör och jobba lite extra som rörmokare för att så småningom starta min egna VVS-firma. Viktor: Jag har faktiskt inte bestämt mig, men jag vet att jag vill jobba nu i ett antal år inom kundservice. Medan jag gör det kanske jag hittar vad jag vill göra, annars tänkte jag även spara ihop pengar för att åka iväg på en längre resa. – Vad tycker du har varit mest givande under utbildningen? Erica: När vi tillsammans med Gwen och Malin fick visa upp våra CV så gav dem oss tips om vad som är bra att ha med och vad man kunde ändra. Sedan hade vi även intervjuträning med dem och det var väldigt givande så man är mer förberedd vilka frågor som till exempel kan dyka upp. Samt även vilka svar man bör undvika. Suleman: Håller med Erica, CV- och intervjuträningen har varit mest givande. Viktor: Jag tycker helheten av denna utbildning, jag har fått en större förståelse om vad det innebär att jobba inom kundtjänst och service. Nu vet jag hur jag ska ge bra service till kunderna och även lärt mig hur man kan hantera de lite svårare samtalen. – Vad tror du kommer vara roligast och vad kommer vara mest utmanande med att jobba i ett serviceyrke? Erica: Det mest utmanande kommer nog vara dem utmanande samtalen, alltså om en missnöjd kund ringer in. Men kunden är missnöjd av en anledning så då gäller det att hjälpa kunden på bästa sätt och förstå vad kunden vill ha hjälp med. Det kommer även vara det roligaste, att få hjälpa andra! Suleman och Viktor: Håller med Erica om vad som kommer vara mest utmanande, roligaste kommer vara att hjälpa kunder och få lära sig nya saker. På Uniflex har vi jobb både för dig som precis har slutat skolan men även för dig med längre erfarenhet. Vi har jobb för dig som vill jobba under sommaren eller under en kortare period men även för dig som vill ha en trygg anställning tillsvidare. Kolla in våra lediga tjänster på vår hemsida!